Kotleciki z zielonej soczewicy z kaszą jaglaną



Jak dodać białko do diety? Można zjeść np. kawałek mięsa. Warto jednak postawić na różnorodność.  Dobry sposób to sięgnięcie po strączki. Uczę się i wymyślam "co by tu z nich...", "jak tu je podać...", "jakie dzisiaj...". Warto przyzwyczajać do tych roślin już małe brzuszki.

Soczewica jest nośnikiem najlepiej przyswajalnego przez organizm białka, pochodzenia roślinnego (zaraz po soi). Oprócz tego jest skarbnicą wielu składników odżywczych, jak chociażby potasu czy kwasu foliowego.

Dobrym pomysłem na dodanie ich do codziennej diety są pasty do kanapek czy po prostu dorzucenie do zupy. Można też tak, jak zrobiłam ostatnio - kotleciki!

Kotleciki z zielonej soczewicy z kaszą jaglaną

Składniki:
2 szklanki ugotowanej zielonej soczewicy
1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
1 duża cebula
1/2 pęczka koperku
1/4 pęczka natki pietruszki
olej rzepakowy
ok. 1/2 szklanki bułki tartej, plus do obtoczenia
przyprawy do smaku: curry, pieprz, sól (po wymieszaniu składników, można odłożyć część dla dziecka i resztę dosolić)

Soczewicę rozgnieść, dodać kaszę jaglaną, podduszoną na oleju, drobno posiekaną cebulkę, posiekane drobno koperek i natkę pietruszki, przyprawy, bułkę tartą. Odstawić by składniki się połączyły. Gdy po jakimś czasie (np. 30 minutach) uznamy, że przygotowana papka nie jest dość sucha, można dodać ponownie trochę bułki tartej (ja dodałam ok. 1/4 szklanki). Uformować kotleciki wielkości dłoni, obtoczyć w bułce tartej i smażyć na patelni z niewielką ilością oleju, dodając go w trakcie smażenia. Można też upiec (dla młodszych dzieci) w 180 stopniach do zrumienienia, ok. 30 minut, w trakcie można przerzucić na drugą stronę.
Wyszło mi 12 kotlecików.

Do tego dodaj warzywa. Jakie? By było kolorowo i pełnowartościowe danie gotowe!

Dla kogo? Dla dzieci już po pierwszych tygodniach i próbach jedzenia. Myślę, że pieczone dla dzieci powyżej 8 miesiąca. Kotleciki są delikatne w konsystencji, niemal rozpływają się w ustach;)


Komentarze

  1. Pyszne i zdrowe. Muszę zacząć tak gotowąć

    OdpowiedzUsuń
  2. Różnorodność to podstawa. Smakowity obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie wypróbuję kotleciki. Mam nadzieję, że posmakują moim dzieciom.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty